فراخوان پذیرش پژوهشگر میهمان

بسمه تعالی

موسسه آینده پژوهی جهان اسلام از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های علوم سیاسی، روابط بین الملل و مطالعات منطقه ای، جامعه شناسی سیاسی ، حقوق بین الملل و جغرافیای سیاسی در  مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، که دارای سوابق فعال پژوهشی و علاقه مند به مطالعات جهان اسلام هستند، تعداد محدودی پژوهشگر مهمان برای سال تحصیلی 1395-1396 می پذیرد. هدف از برگزاری این دوره، تربیت پژوهشگرانی توانمند در عرصه مطالعات سیاسی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی-اجتماعی جهان اسلام است که بتوانند در آینده با تولید آثار پژوهشی ارزشمند در راستای شناسایی عرصه های قوت و ضعف در جهان اسلام، زمینه های لازم برای همگرایی و تولید بلوک قدرت در جهان اسلام را فراهم سازند.

افراد برگزیده این فراخوان در فعالیت های علمی- پژوهشی موسسه مشارکت خواهند نمود. فعالیت های این موسسه در برنامه پژوهشگران مهمان شامل سخنرانی های علمی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی، کارگاه های آموزشی، همایش های داخلی و بین المللی موسسه و سمینارهای علمی می باشد.

  پژوهشگران مهمان می توانند از امکانات مرکز شامل کتابخانه تخصصی در حوزه مطالعات جهان اسلام، اینترنت پر سرعت، منابع دیجیتال موجود در موسسه (شامل کتب، گزارشات، آرشیو صوتی و تصویری) استفاده نموده و با پژوهشگران مقیم و اساتید موسسه تعامل و همکاری داشته باشند. هم چنین موسسه آمادگی دارد تا کارهای پژوهشی پژوهشگران را به صورت کتاب، گزارش ویژه، مقاله کوتاه در وب سایت موسسه و … چاپ و منتشر نماید. به پژوهشگرانی که این دوره را طبق استاندارد های پژوهشی موسسه طی نمایند، گواهینامه شرکت در این دوره آموزشی- پژوهشی اعطا خواهد شد. گروه های مطالعاتی موسسه شامل ژئوپلیتیک، راهبرد و امنیت ، دیپلماسی و روابط بین الملل ، اقتصاد و آمار  ، مطالعات اجتماعی و فرهنگی و مطالعات زنان و خانواده می باشد.

علاقه مندان به ثبت نام می بایست پس از مطالعه فایل برنامه پژوهشگر میهمان رزومه خود را حداکثر تا تاریخ 30/4/95 به آدرس  (editor@iiwfs.com) ارسال نمایند.

جهت دریافت فایل برنامه پژوهشگران میهمان اینجا را کلیک کنید.