برگزاری جشن “ماه تاریخ اسلام” در کانادا

به نقل از سایت aboutislam، کانادا “ماه تاریخ اسلامی” را در اکتبر جشن گرفته و دولت از مردم کانادا درخواست کرده است تا برای درک بهتر از مسلمانان در فعالیت های این ماه شرکت داشته باشند.

ملانی جولی، وزیر میراث کانادا در یک گزارش مطبوعاتی اعلام کرد: “به عنوان وزیر میراث کانادا، تمامی مردم کانادا را تشویق به شرکت در جشن ماه تاریخ اسلام می کنم تا به این بوسیله بتوانیم درک بهتری از میراث غنی جامعه مسلمانان کانادا داشته باشیم. از طریق آموزش و به اشتراک گذاردن داستان های خوب و مثبت، مردم کانادا می توانند رشد و بالندگی داشته و به بهترین وجه ممکن با هم ارتباط برقرار نمایند.”

“ماه تاریخ اسلام کانادا” (IHMC) می کوشد تا میراث غنی مسلمانان و کمک های آنان به جامعه را در زمینه های گوناگون-علمی، انسانی، پزشکی، نجوم، و دیگر حوزه های پرسود در توسعه و پیشرفت بشریت- را با تمامی مردم کانادا به اشترک بگذارد. ایجاد پل ارتباطی بواسطه درک بهتر یکی دیگر از اهداف IHMC است.

 

موضوع اصلی IHMC امسال “کمک های مسلمانان- غنی سازی کانادا” است و برگزارکنندگان این حرکت فرهنگی بر این باورند که از طریق آموزش می توان راه های ارتباطی بهتری را میان مسلمانان و دیگر مردم کانادا ایجاد کرد.