آگاهی بخشی هنری عکاس مسلمان در خصوص بحران آب

بنابر گزارش سایت aboutislam مصطفی عبدالعزیز عکاس مشهور مسلمان به تازگی نمایشگاه عکاسی خود با عنوان “داستان های آب: بحران جهانی به روایت تصویر” را در نیویورک افتتاح کرده است. نمایشگاه انفرادی عبدالعزیز بخشی از فستیوال فوتوویل در بروکلین بریج پارک نیویورک بوده و شامل 65 عکس بزرگ ارائه شده در باکس های نورانی می شود که در ایست ریور منهتن نیز قابل رویت هستند.

عبدالعزیز این تصاویر را در طول تور 5 ساله خود در اقصی نقاط جهان با محوریت تصویر برداری از روش های جمع آوری و استفاده از آب در کشورهایی نظیر برزیل، نیجریه، پاکستان، هندوستان، چین، و اخیرا ایالات متحده ثبت و ضبط کرده است. وی با این نمایشگاه در تلاش است تا نیاز جهان به توسعه درک بهتر از چالش های پیش روی بسیاری از مردم را به تصویر بکشد.

وی در طول این نمایشگاه در تلاش است تا اهمیت آب را برای مسلمانان جهان به معرض نمایش بگذارد. آب به عنوان بخش اصلی بسیاری از اعمال عبادی، کالایی بسیار با ارزش برای نشاط روحی و جسمی پیروان بسیاری از ادیان است.

عبدالعزیز در اینباره می گوید: “زمانی که به آب فکر می کنیم، اغلب متوجه اهمیت آن در مناسک و عبادات جهان نمی شویم. مفاهیم نهفته در آب بسیار روشن هستند: خلوص، زایش و نوشدن. تمام ادیان جهان این نکات را در باورهای خود دارند. آنچه که مرا به وجد می آورد نیاز ذاتی، به دور از هرگونه دین و باور، به آب است.”

 

این نمایشگاه تا 22 اکتبر 2016 در بروکلین بریج پارک در نیویورک ادامه دارد.