وقتی تروریسم، ضد تروریسم می شود: حامیان دولتی تروریسم به دنبال تروریست ها میگردند! | پروفسور میشل چسودوفسکی / مترجم: سید مهدی نبوی

بسمه تعالی
نویسنده: پروفسور میشل چسودوفسکی- گلوبال ریسرچ- 22 دسامبر2015
مترجم: سید مهدی نبوی

سیاست خارجی امریکا القاعده را پرورش داده است، که مخلوق سیا برای بیش از 35 سال با حمایت سرویس اطلاعاتی پاکستان و ریاست بدنام اطلاعات عمومی عربستان می باشد.  مبادا  فراموش کنیم که اسامه بن لادن در سال 1979 توسط سیا در اغاز جنگ شوروی – افغانستان به  خدمت گرفته شد.  شبکه ای  پیچیده از سازمان های تروریستی  وابسته به القاعده تحت نظارت امریکا و سرویس های اطلاعاتی متحدان امریکا  کشف شد که درسراسر خاورمیانه، شمال آفریقا،  جنوب صحرای افریقا،  افریقا، آسیای مرکزی ،چین غربی، جنوب و جنوب شرقی آسیا درحال گسترش است.

در حالی که تحلیل رسانه های اصلی از حمایتهای  مخفیانه سیا از نهاد های تروریستی جهادی یک تابو است  رسانه های غربی (به نقل از نظر کارشناسان) اغلب، سرویسهای اطلاعاتی نزدیکترین متحدان امریکا  ازجمله سرویس اطلاعات پاکستان و سازمان اطلاعات عربستان را به خاطر حمایت از نهاد های تروریستی (در مخالفت با امریکا) سرزنش می کنند. به نظر موسسه رند:

“پاکستان یک چالش  ویژه به شمار می رود. زمانی که رابطه امریکا با پاکستان رو به وخامت می گراید  امریکا چه مدت می تواند دولتی را  که سرویس اطلاعات آن کشور (یعنی سرویس اطلاعات پاکستان راکه با سیا در ارتباط است) با برخی متحدان القاعده مانند شبکه حقانی و لشکر تیبا ارتباط دارد را زیر فشار قرار دهد( ست جونز، تجدید فعالیت القاعده شرکت راند سال2011)”

خلافت دولت اسلامی؛ طرح سرویس اطلاعاتی امریکا:

جدیدترین  وابسته  القاعده یعنی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) که در رقه در شمال سوریه مسقراست نه تنها توسط امریکا و متحدانش حمایت میشود بلکه توسط امریکا – ناتو، با حمایت ترکیه،  اسراییل ومتحدان خلیج فارس واشنگتن آموزش داده شده و حمایت مالی میشود.

در یک طنز  تلخ،  پروژه خلافت  بیشتر از  ده سال هست که در حکم یک ابزار تبلیغاتی، مورد مطالعه سیا بوده است. در دسامبر 2004 در زمان دولت بوش سازمان ملی  اطلاعات (NIC) پیش بینی کرد که در سال 2020 خلافتی جدید پدیدار خواهد شد که  از مدیترانه تا اسیای مرکزی و جنوب شرقی آسیا گسترش می یابد که  منافع غرب و دمو کراسی غرب را تهدید  می کند.

یافته های شورای  ملی اطلاعات در یک گزارش 123 صفحه ای غیر محرمانه با عنوان “نقشه آینده جهان” چاپ شد:

 “خلافت جدید نمونه ای ارایه میدهد از اینکه  چگونه یک جنبش جهانی  تقویت شده با سیاست هویت مذهبی رادیکال ، می تواند، چالشی برای ارزش ها و هنجارهای غربی به عنوان مبنای نظام جهانی تشکیل دهد”

گزارش سال 2004 شورای ملی اطلاعات مسخره است . این گزارش  عاری از اطلاعات است، چه برسد به اینکه تحلیل تاریخی و ژئوپلیتیک داشته باشد. این گزارش مشخصات  ساختار یک تبلیغات داخلی را دارد که بر آن است توجه مقامات دولتی را معطوف خود کند. هدف آن توجیه کردن “جنگ جهانی امریکا علیه تروریسم “است. (GWOT)

بخشی از گزارش:

“ما انتظار داریم که تا 2020 القاعده توسط گروه های اسلامی افراطی مشابهی جایگزین خواهد شد و خطر قابل توجهی وجود دارد که جنبش گسترده اسلامی مشابه القاعده با جنبش های جدایی طلب محلی ادغام خواهد شد. فن آوری اطلاعات، که اجازه اتصال، ارتباط و آموزش سریع را می دهد، تهدید تروریسم را قادر می سازد که بصورت فزاینده ای غیر متمرکز شده و به آرایش التقاطی از گروه ها، سلول ها و افراد تکامل یابد که نیازی به مقر فرماندهی ثابتی برای طراحی و انجام عملیات ندارند. مواد آموزشی، راهنمای هدف قرار دادن، طرز استفاده از سلاح، و جمع آوری پول مجازی خواهند شد.” منبع: پروژه 2020شورای ملی اطلاعات

با این وجود، این گزارش همچنین شکلی از دستور کار شیطانی نظامی- اطلاعاتی را با گروه های تروریستی جهادی جدید (که  عمدتا  با سربازهای مزدور تکمیل شده است) که در موقعیت های جغرافیایی  بسیار بزرگ پدیدار میشوند را تایید می کند ( اوراسیا و افریقا). این دستور کار ایجاد یک “جهاد” جدید توسط گزارش دبکا فایل (پایگاه خبری اطلاعاتی – امنیتی اسراییل) در آگوست 2011 تایید شد:

“مرکز فرماندهی ناتو در برو کسل و فرمانده عالی ترکیه در حال طراحی نقشه هایی را برای اولین گام نظامی در سوریه هستند که شورشیان را به سلاح مسلح می کند…همچنین به گزارش منابع ما، در بروکسل و  انکارا از کمپینی برای به خدمت گرفتن هزاران داوطلب مسلمان در کشورهای خاور میانه و جهان اسلام  برای  جنگیدن  به همراه شورشیان سوریه  صحبت شد. ارتش ترکیه  از این داوطلب ها میزبانی خواهد کرد،  آنهارا اموزش خواهد داد  و مسیر عبور  آن ها به سوریه را تامین خواهد نمود.” (گزارش دیکا، ناتو به شورشیان سلاح های ضد تانک می دهد، 14 آگوست 2011)

این گزارش (که 4 سال پیش چاپ شد) آنچه را که امروز به صراحت آشکار شده است، یعنی نقش اساسی دولت و نظامیان ترکیه را در ارتباط با ناتو را به عنوان “حامی دولتی تروریسم” تایید می کند.

چرخش 180 درجه ای: حامیان دولتی تروریسم در مقابله با تروریسم شرکت میکنند. نقش عربستان، ترکیه و پاکستان .

و اکنون در یک چرخش180 درجه ای غیر معمول، پادشاهی عربستان سعودی  اِئتلاف 34 کشور عمدتا مسلمان را شکل داده است تا “دولت اسلامی (داعش) را مورد تعقیب قرار دهند”. در یک طنز تلخ سردمداران اصلی این ابتکار ضد تروریسم که مورد حمایت “جامعه بین المللی”  قرار دارند، عربستان سعودی ، پاکستان و تر کیه  هستند . یعنی کشورهایی که صراحتا از آغاز در ارتباط نزدیک با واشنگتن از “تروریسم اسلامی” حمایت کرده اند. به اعتقاد هیلاری کلینتون در ایمیل های افشا شده اش: “هبه کنندگان در عربستان سعودی مهمترین منبع بودجه را برای گروه های  تروریستی  سنی در سراسر جهان تشکیل می دهند

مقابله با تروریسم توسط حامیان تروریسم؟آیا این یک هنجار جدید است؟  ظاهرا کمپین تبلیغاتی به یک بن بست رسیده است. مطابق بیانیه رسمی:

“34 کشور که در اینجا نام برده شدند درباره تشکیل یک  اتحاد نظامی به رهبری عربستان سعودی  برای مبازه با تروریسم تصمیم گرفته اند، که یک مرکز عملیاتی مشترک  در ریاض جهت هماهنگ کردن و پشتیبانی عملیات های نظامی  دارد.”

این  “اتحاد نظامی” در هماهنگی با کمپین بمباران ضد تروریستی اوباما عمل خواهد نمود که شامل ائتلاف حدود 20 کشور بر ضد داعش است که  در سپتامبر سال 2014 آغاز بکار کرد.  با این وجود، شواهد تایید می‌کنند که حملات هوایی از هدف قرار دادن داعش که شامل سربازان مزدور و نیروهای ویژه ای است که همواره ارتباطی نزدیک با امریکا وناتو داشته است، خودداری می کند. 

اگر شما امریکا را تهدید کنید هیچ آسمان امنی را نخواهید یافت“: اوباما  دریک نطق تلویزیونی، قول داد که با حملات هوایی سوریه داعش را نابود خواهد کرد اما تاکید کرد که هیچ عملیات زمینی وجود نخواهد داشت. (دیلی میل)

وزیر دفاع عربستان سعودی شاهزاده محمد بن سلمان تصدیق کرد(14 دسامبر 2015) که این کمپین، تلاش برای مبارزه با تروریسم را   به ویژه در در کشورهای عراق و سوریه را  در هماهنگی با قدرتهای بزرگ و سازمان های بین المللی یعنی ناتو امریکا و اتحادیه اروپا هماهنگ خواهد کرد.

 درچرخشی  عجیب حامیان دولتی تروریسم اکنون به دنبال مقابله با تروریسم هستند. دولت اسلامی در شبه جزیزه عربستان یعنی آل سعود که بر اصول وهابیت مبتنی است،  در  تعقیب دولت اسلامی (داعش) درشمال سوریه  است.

آشکار و مستند ، عربستان سعودی نقش استراتژیک کلیدی را در ترویج و حمایت مالی تروریست ها به نمایندگی از  واشنگتن بازی کرده است. علاوه برآن خرید  تسلیحات عربستان سعودی از امریکا و کانادا  نیز برای  تجهیز و مسلح کردن گروه های شورشی  متعدد مخالف در سوریه از جمله داعش و النصره  استفاده می شود.

این ائتلاف هیچ ارزشی ندارد: تعدادی زیاد از سربازان مزدور داعش که توسط متحد امریکا   جذب میشوند محکومینی هستد که  به شرط پیوستن به داعش از زندان های سعوی آزاد میشوند. زندانیان محکوم به مرگ برای پیوستن به  گروه های ترور به خدمت گرفته شدند.(23 ژانویه 2013)

بریده ای از بیزینس اینسایدر : 

بر اساس اخبار آژانس خبری بین الملی آشوری یک یادداشت خصوصی لو رفته نشان میدهد چگونه مقامات صعودی مجازات 1200  زندانی محکوم به مرگ را به شرط جنگیدن با اسد در سوریه تخفیف میدهد.

بخشی از یادداشت:

“ما با آن ها به توافق رسیده ایم که در ازای سازماندهی متهمین و آموزش آنها برای جهاد در سوریه  از مجازات اعدام معاف خواهند شد و به خانواده و عزیزانشان حقوق ماهانه  پرداخت می شود   و در مقابل از سفرشان به خارج از عربستان سعودی  جلو گیری خواهد شد  . مقامات عربستان ظاهرا به آنها  یک حق انتخاب داده اند:  گردن زدن یا جهاد؟ در مجموع  زندانیان یمنی، فلسطینی، عربستانی، سودانی، سوریه ای، اردنی ،سومالیایی ،افغانستانی، مصری، پاکستانی ، عراقی و کویتی  جنگیدن با سوریه را انتخاب کردند.”

بریتانیا ، فرانسه و امریکا از این ابتکار صعودی  استقبال کرده اند. جان کری می گوید  این یک ابتکاری سازنده  است. بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به صراحت از  “رهبری و تلاشهای راهگشای عربستان سعودی” تمجید کرد.  

این یک نمایش مضحکانه است.  این کار به این می ماند که برای تعقیب جرایم سازمان یافته از ال کاپون  درخواست شود ریاست  ائتلاف سندیکاهای جنایی شیکاگو را به دست بگیرد. دراین مورد سندیکای جنایی که درریاض قراردارد به نمایندگی از حامیان غربی عمل می کند.

و رسانه ها همگی آن را تحسین می کنند، بدون در نظر گرفتن چندین گزارش خود آن ها که تایید می کند عربستان سعودی، ترکیه ،پاکستان ، قطر، اردن و سایر کشورها در  استخدام ،آموزش و کمک مالی به تروریست های اسلامی درگیر بوده اند. تمرین گردن زدن غیر نظامیان توسط عوامل  داعش در سوریه ، ناشی ازعربستان است.  به گفته گزارش قبلی دیلی تلگراف(آوریل 2014)

“نبایدچشمهایمان را به روی این واقعیت ببندیم که پروژه ای وجود دارد تا فرهنگ غنی ، کثرت گرا و به طور غیر قابل باور درهم تنیده ی سوریه را نابود کرده و آنرا را بایک نوع تک رنگ اسلام وهابی جایگزین کند.”

انچه که رسانه های اصلی  هموراه موفق نمیشوند ذکر کنند این است که عربستان سعودی یک واسطه است و اینکه اسلام وهابی توسط  واشنگتن استفاده و به کاربرده میشود. در مقابل  مردم به سوی  این باور سوق داده می شوندکه این یک جنگ شرافتمندانه  برای  دین است و مسلمان ها علیه تمدن غرب  می جنگند.

این “نسخه از وهابیت” هچ ارتباطی با اسلام ندارد، ساخت امریکا است،  ابزاری اهریمنی سیاست خارجی امریکا است که عبارت است از به کار گرفتن و سوء استفاده از ایدئولوژی وهابیت به عنوان  ابزاری برای  جذب و آموزش تروریستها برای برپایی جهاد به نفع عمو سام. جنگ بدون مرز امریکا-ناتو  جلب توجه  نخواهد کرد؛ افکار عمومی جهان به سمت  این باور سوق داده می شود که اسلام علیه غرب  جنگ  بر پا می کند و امریکا- ناتو  دربرابر یک دشمن خارجی زیرک که در خاور میانه قرار دارد به دفاع ازخود می پردازند.

سیاستمداران، روزنامه نگاران و تحلیل گران اطلاعاتی به خودشان دروغ می گویند. همه می دانند که عربستان سعودی و ترکیه حامی تروریست ها هستند و همچنین میدانیم که امریکا از از عربستان سعودی و ترکیه حمایت می کند.

ایالت متحده امریکا معمار اصلی این اقدام تروریستی  است که شامل  حمایت کردن از تروریستها  با نگاهی به بی ثبات سازی و نابودی کشورهای مستقل، بر خلاف حقوق بین الملل است.

درسال 2013  پارلمان اروپا گزارشی مفصل منتشر کرد( گزیده ای از ان درقسمت پایین قرار دارد) که نقش عربستان سعودی  در گسترش ایدوئولوژی وهابی – سلفی در گروه های ترور را در تعداد  زیادی از کشورها تایید می کند. با این حال، این گزارش اذعان نکرده است که این کارها به عنوان بخشی از سیاست خارجی  و دستور کاراطلاعاتی امریکا انجام شده اند.

بخشی از گزارش پارلمان اروپا:

ایالات متحده در مورد شبکه تامین مالی که از کشورهای عربی شروع و به سازمانهای تروریستی از طریق نهادهای خیریه می رسد کاملا آگاه است. در گزارش وزارت خارجه آمریکا در دسامبر 2009  نوشته شده است که خیرها در عربستان سعودی مهمترین منبع تامین گروه های تروریستی سعودی در تمام جهان هستند. (گاردین،2010). گفته می شود که کشور هایی مانند عربستان سعودی، قطر، و کویت اقدام بسیار اندکی برای جلوگیری از کمک خیرهای ثروتمند و محافظه کار به سازمان های تروریستی از طریق نهادهای مذهبی و خیریه می کنند….