مجموعه هشت جلدی جهان اسلام – جلد اول (شمال آفریقا و غرب آسیا)

شناخت تغيير و تحولات اجتماعي، سياسي و اقتصادي بر پايه آمار و ارقام جديد، نياز امروز دانش-آموختگان جغرافياي سياسي و علوم سياسي است. شناخت جهان اسلام امروزه نيازمند ابزارهايي است كه بر پايه واقعيات جوامع اسلامي به دست آمده باشد. با توجه به گستره عظيم جهان اسلام، براي آن كه امكان شناخت دقيق و درستي از اين جهان به دست آيد، اين مجلد از هشت جلد، بر روي شمال آفريقا و غرب آسيا متمركز شده است. كشورهايي چون مصر، ليبي، يمن، بحرين، اردن، الجزاير، تونس، سوريه، لبنان، فلسطين و مراكش در اين جلد از لحاظ موقعيت جغرافيايي، جمعيت، پيشينه، اقتصاد، مراجع قانوني و قضائي و اجرائي، مطبوعات، تنوع مذهبي، فرهنگ، آموزش، رفاه اجتماعي و بهداشت، وضعيت نظامي و بررسي هاي آماري، صنايع و بازرگاني، محيط زيست و جغرافياي انساني مورد توجه قرار گرفته اند.

آنچه در اين كتاب مزيت ویژه محسوب مي شود، افزون بر تمركز بر يك سرزمين مشخص و دقت در بررسي همه جنبه هاي زيستي و مادي، جغرافيايي و نظامي، فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي و آماري، استفاده از داده هاي جديد است. درباره جهان اسلام كتاب هاي متعددي توسط انديشمندان و صاحب نظران خارجي نوشته شده است، ولي كمبود كتابي در اين زمينه بين پژوهشگران و دانش آموختگان اين عرصه احساس مي شد كه اين كتاب با توجه به ويژگي هاي جامع و كاملش تلاش در برطرف كردن اين نياز از جامعه علمي دارد.

جهت دانلود فهرست و مقدمه این کتاب به همراه نسخه الکترونیکی اصل کتاب به ادامه مطلب بروید.

 اهداف زير از ويژه ترين كاربردهاي اين كتاب و از اهداف كلي موسسه آينده-پژوهي جهان اسلام است:

1.    شناخت مسائل مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي ملت ها و دولت هاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي.

2.    تقويت عوامل هم گرايي و وحدت جهان اسلام و تبيين حركت به سمت آرمان نهايي تشكيل «امت اسلامي» بر مبناي اعتقادات مشترك اسلامي قرآن كريم.

3.    توسعه درك و فهم عموم مردم و دانشجويان ملت هاي اسلامي نسبت به شناخت جغرافياي سياسي، اجتماعي، اقتصادي گستره جهان اسلام از اقيانوس آرام تا اقيانوس اطلس براي مقابله با تفرقه ها و چالش ها و تنگناهاي دنياي امروز كه از سوي مراكز قدرت هاي استكباري بر جوامع تحميل مي شود.

4.    كمك به انديشمندان، نخبگان و سياستمداران جهان اسلام براي تقويت همگرايي در همه عرصه-ها در جهت ارتقاء منافع مشترك كشورهاي اسلامي

افزون بر اطلاعات دقيق و جامع درباره عرصه هاي جهان اسلام، عكس هاي تمام رنگي و جديد، از ديگر جذابيت ها و مزيت هاي اين كتاب است كه مخاطب را بيشتر با فضاي يك كشور اسلامي آشنا مي سازد. اين عكس ها شامل مواردي از زندگي سنتي و مدرن، معماري، بناهاي تاريخي و جديد، مساجد و مكان هاي مقدس، آداب و رسوم، سبك پوشش، محيط زيست طبيعي و جانوري، پوشش گياهي، ارتش و تسليحات نظامي و غيره مي باشد.

جهت مشاهده ویدیو های مراسم رونمایی از مجموعه کتابهای هشت جلدی جهان اسلام اینجا را کلیک کنید.

قیمت نسخه چاپ شده این کتاب 400000 ریال (چهل هزار تومان) میباشد.

قیمت نسخه الکترونیکی این کتاب 100000 ریال (ده هزار تومان) میباشد.

قیمت مجموعه الکترونیکی هشت جلدی کتب جهان اسلام 550000 (پنجاه و پنج هزار تومان) میباشد.

دانلود فهرست و مقدمه

دانلود نسخه الکترونیکی اصل کتاب

جهت خرید شماره سریال و رمزگشایی کتابها و راهنمای استفاده اینجا را کلیک کنید.