قزاقستان میزبان کنفرانس بین المللی ادیان علیه تروریسم

کنفرانس بین‌المللی «ادیان علیه تروریسم» با حضور نمایندگان مذهبی، سیاسی و پارلمانی از سراسر جهان در شهر «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس، این کنفرانس با قرائت پیام «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان و سپس سخنان «قاسم توکایف» رئیس دبیرخانه کنگره رهبران ادیان سنتی و جهانی و رئیس مجلس سنای این کشور رسما آغاز شد. در پیام رئیس جمهور قزاقستان آمده است: امروزه تهدیدات تروریستی به طور اساسی فهم ما را نسبت به امنیت بین‌المللی تغییر داده است ضمن آنکه تروریسم مرز ندارد و به کشور فقیر و غنی هم تقسیم نشده است. در پیام مذکور عنوان شد: جامعه جهانی نتوانسته‌ است تصمیم جامعی در مبارزه با این خطر بگیرد و باید تلاش مشترکی جهت ایستادگی در برابر این تهدید جهانی داشته باشیم.

در این گردهمایی، نمایندگان پارلمانی، شخصیت‌های مذهبی، مدیران و کارشناسان سازمان‌های بین‌المللی از 41 کشور جهان در قالب 61 هیأت حضور داشتند.

در پایان کنفرانس بیانیه‌ای در 28 بند قرائت شد که براساس بند نخست آن، تمام اشکال تروریسم و خشونت‌گرائی محکوم گردیده و به عنوان یکی از خطرناک‌ترین و جدی‌ترین تهدیدات علیه معنویت مشترک ادیان، امنیت بین‌المللی و رفاه بشریت در نظر گرفته شده است.