جوانان مسلمان جهان با ترکیه اعلام همبستگی کردند

به نقل از خبرگزاری آنادولو (25 اوت)، حدود 300 جوان مسلمان از 56 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در آنتالیا گرد هم آمدند و از دموکراسی این کشور حمایت کرند.

نشست بین المللی جوانان مسلمان درترکیه برگزار و خواستار حمایت جهان اسلام از دموکراسی ترکیه شد. 

نخستین کنفرانس اسلامی گردهمایی جوانان برای مذاکره و همکاری روز چهارشنبه اطلاعیه ای را صادر کرد و همبستگی خود را با ترکیه و نظام دموکراتیک آن اعلام کرد.

این نشست توسط سازمان همکاری اسلامی و شاخه جوانان آن با همکاری وزارت ورزش و جوانان ترکیه برگزار شد. 

در بیانیه این گروه آمده: ما از رهبران و موسسات جهان اسلام همچنین جوانان مسلمان دعوت می کنیم تا همبستگی خود را با دموکراسی ترکیه از طریق کانال های مختلف، از جمله رسانه ها و رسانه های اجتماعی نشان دهند. ما، شهروندان جوان کشورهای اسلامی، به شدت کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 و همچنین همه نوع اقدامات غیر قانونی و بی رحمانه که مردم و دولت های کشورهای ما را هدف قرار می دهند، محکوم می کنیم.

در اختتامیه این مراسم الشاد ایسگانداروف رییس گردهمایی جوانان برای مذاکره و همکاری سازمان همکاری اسلامی گفت:  محکومیت طرح کودتای 15 ژوئیه به جهان نشان داد چگونه جوانان مسلمان مصمم اند از برادران خود در ترکیه علیه طرح کودتا حمایت کنند. از سوی دیگر باید توجه کرد که چگونه کشورهای فعال در عرصه سیاست جهان  در حمایت از ترکیه علیه آنهایی که قصد سرنگونی دموکراسی ترکیه را داشتند، شکست خورند.