ثبت نام دوره جدید کارگاه های آینده پژوهی (پاییز ۹۷) آغاز شد.

 

اطلاعیه برگزاری کارگاه آینده‌ پژوهی

آینده پژوهی چیست؟

آینده‌پژوهی (به انگلیسی Futures studies) شامل مجموعه تلاش‌هایی است که با جستجوی منابع، الگوها، و عوامل تغییر یا ثبات، به تجسّم آینده‌های بالقوّه و برنامه‌ریزی برای آنها می‌پردازد. آینده‌پژوهی بازتاب دهنده چگونگی زایش واقعیّت «فردا» از دل تغییر (یا ثبات) «امروز» است.

امروزه تغییرات با آهنگی پرشتاب‌تر رخ می‌دهند. تغییرات فناوری و به دنبال آن تغییر در دیگر جنبه‌های زندگی، افزایش روزافزون وابستگی متقابل کشورها و ملل، تمرکززدایی جوامع و نهادهای موجود که به دلیل گسترش فناوری اطلاعات، شتاب بیشتری یافته‌است، تمایل روزافزون به جهانی‌شدن به همراه حفظ ویژگی‌های ملی، قومی و فرهنگی و بسیاری عوامل دیگر، لزوم درک بهتر از «تغییرات» و «آینده» را برای دولت‌ها، کسب وکارها، سازمان‌ها و مردم ایجاب می‌کند.

آینده اساساً دارای عدم قطعیّت است. با این همه آثار و رگه‌هایی از اطلاعات و واقعیت‌ها که ریشه در گذشته و اکنون دارند، می‌توانند رهنمون ما به آینده باشند. ادامه «تصمیم‌گیری صرفاً چندین آینده محتمل بر اساس تجارب گذشته»، غفلت از رصد تغییرات آتی را در پی خواهد داشت و با تلخکامی روبرو خواهد شد.

 

       برگزاری کارگاه آموزشی

به اطلاع کلیه پژوهشگران، دانشجویان و علاقه مندان به مباحث آینده‌پژوهی می‌رساند، موسسه آینده‌پژوهی جهان اسلام در نظر دارد دوره ی آموزشی “مبانی و روش‌های آینده‌پژوهی” را با تدریس اساتید مجرب کشور با مشخصات ذیل برگزار نماید.

مدت دوره: 56ساعت

ثبت نام: از 15 لغایت 29 آبان ماه 

شروع دوره: 1 آذر ماه

هزینه ثبت نام: هزینه ی ثبت نام هر یک از کارگاه ها 120هزار تومان می باشد. (پژوهشگران مهمان موسسه شامل 15درصد تخفیف می گردند)

عناوین کارگاه ها:

–  مبانی و مفاهیم آینده‌پژوهی

–  سناریو نویسی

–  ره نگاشت و تحلیل تاثیرات متقابل

–  چشم انداز نویسی

–  آینده نگاری

 تحلیل لایه لایه علت ها

– نرم افزار میک مک

* اساتید دوره:مهندس عقیل ملکی فر، دکتر امیر ناظمی، دکتر مشکات اسدی، دکتر سیاوش ملکی فر، دکتر عزیز علیزاده، 

*  کارگاه ها پنج شنبه هر هفته بمدت 8 ساعت از ساعت  9 الی 17 برگزار خواهدشد. (از شرکت کنندگان بصرف نهار در موسسه پذیرایی خواهد شد)

* به پژوهشگرانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند گواهی دوره اعطا خواهد شد.

نحوه ثبت نام: علاقه مندان می بایست هزینه کارگاه ها را به شماره ی حساب یا کارت اعلام شده واریز نموده و تصویر فیش واریزی و شماره ی پیگیری آن را به همراه تصویر کارت ملی  به ایمیلworkshop.iiwfs@gmail.com  ارسال نمایند.

شماره شبا: IR730630185604310901837002   بانک انصار شعبه انقلاب اسلامی به نام موسسه  آینده پژوهی جهان اسلام

شماره کارت:  6273811093046487  به نام آقای فرشاد برون

 

تلفن تماس: 22357856- 22357974

لطفا رسید وجه پرداختی به آدرس workshop.iiwfs@gmail.com  ارسال شود.

 

** با توجه به محدودیت فضا، اولویت به ترتیب ثبت نام خواهد بود.