بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام/ حجت الاسلام سید ابراهیم امین/ رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان

بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام

متن سخنرانی حجت الاسلام و مسلمین سید ابراهیم امین رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان

در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم جمیعا و رحمه الله و برکاته

در ابتدا از برادر عزیز دکتر صفوی به خاطر دعوتشان از  ما به مشارکت در این کنفرانس علمی تشکر می‌کنم. کشورهای اسلامی و عربی نوعی آشوب و جنگ‌های بی‌سابقه‌ را شاهد هستند. عده ای به کمک هم‌پیمانان خودشان تجاوز جدیدی را علیه کشورهای ما و منطقه‌ی ما شروع کرده‌اند. و به دنبال مسلح کردن جنبش‌های تروریستی و تکفیری به‌عنوان آلترناتیو اشغالگری مستقیم آمریکا هستند که آن را انجام داده‌‌ و می‌دهند. این‌ها به دنبال شکست طرح‌های مختلف خودشان، این اقدامات را در کشورها و منطقه ما عملی می‌کنند. خطرات ژئوپلیتیکی شاخصی که منطقه‌ی ما را تهدید می‌کند که بدین شرح هستند:

1. افزایش و رشد جنبش‌های تکفیری تروریستی و دست‌یابی آن‌ها به حمایت‌های نامحدود از نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای بیگانه و برخی از کشورهای عربی و در پیشاپیش آن‌ها ایالات‌متحده‌ی آمریکا، اسرائیل، ترکیه، انگلیس، فرانسه و کشورهای خلیج‌فارس که در رأس آن‌ها عربستان سعودی است.

2. تلاش برای تجزیه کشورها و تقسیم آن‌ها به مناطق کوچک.

3. هدف قرار دادن کشورهای حامی مقاومت.

4.دادن چراغ سبز به دشمن صهیونیستی تا بتواند همه‌ی نقشه‌های خودش را برای از بین بردن مسئله فلسطین عملی کند.

این تروریسم تکفیری به دست کشورهای غرب ساخته شده است که در رأس این کشورها ایالات‌متحده است و برخی از کشورهای منطقه‌ای ازجمله ترکیه و عربستان سعودی و برخی از کشورهای خلیج‌فارس است. این‌ها می‌خواهند کشورهای متعددی از قبیل عراق، یمن، سوریه، بحرین، مصر و لیبی و کشورهای شمال آفریقا را هدف قرار دهند. در این راستا لازم می‌دانم پیشنهادها و توصیه‌هایی را به استحضار حضار این اجلاس برسانم. با توجه به حساسیت خطرات، تهدیدات و تهدیدات ژئواستراتژیک علیه کشورها و مردم منطقه بر این باوریم که برخورد با این چالش‌ها نیازمند به‌کارگیری یک استراتژی مرکب و چندگانه‌ای با اولویت‌های زیر است:

    1. بازگرداندن اعتبار به مسئله‌ی فلسطین به‌عنوان جوهر رودررویی با غرب مستکبر و استعمارگر و حمایت همه‌جانبه نظامی و مالی، فرهنگی و تبلیغاتی و اجتماعی از نیروهای مقاومت و ملت فلسطین.

  2. محور مقاومت در سوریه در حال انجام یک نبرد سرنوشت‌سازی در برخورد با نیروهای تروریستی تکفیری و سرکردگان منطقه‌ای و بین‌المللی آن است و این مسئله مستلزم بسیج همه امکانات و تلاش‌های لازم برای تحقق  پیروزی در این جنگ است تا بدین‌وسیله بتوان تجاوزاتی که علیه جایگاه و نقش سوریه در حمایت از جنبش‌های مقاومت و نیروهای آزادی بخش و مسئله فلسطین صورت می‌پذیرد، خنثی گردد.

   3. تاکید بر وحدت اسلامی به عنوان رکن اصلی عرصه مقابله با توطئه‌های دشمنان.

4.تقویت همکاری‌ها بین همه‌ی نهادهای بین‌المللی فرهنگی و دینی و رسانه‌ای از یک‌سو، و  نخبگان دانشگاهی و اندیشمندان از سوی دیگر.

5. افشا و رسوا کردن کشورهایی که با پول و اسلحه و تبلیغات از تروریسم حمایت می‌کنند.

در پایان لازم می‌دانم این نکته را خاطرنشان کنم که تروریسم در عراق و مصر و کشورهای دیگر باید شکست بخورد و تروریسم در عراق به حول قوه‌ی الهی شکست خواهد خورد همچنان که ما در لبنان این تروریسم و تکفیری‌ها را شکست دادیم.

والسلام علیکم و رحمه الله.