بازدید یوسف اسلام از مرکز اسلامی نشویل پس از ۴۰ سال

برخلاف آغاز متواضع مرکز اسلامی نشویل در نوامبر سال 1978، این مرکز تبدیل به راهنمایی پذیرا برای جامعه رو به رشد مسلمان تنسی شده است.

البری، یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه واندبیلت از مصر چنین می گوید:”ما در صف اول معرفی دین اسلام به جامعه نشویل هستیم. مسلمانانی که می آیند و بچه های کمی دارند، واقعا دنبال فضایی برای کودکان جهت عبادت و یادگیری درباره دینشان هستند. و اکنون من واقعا از تعداد مسلمانان و مساجد اینجا در عجبم.”

یوسف اسلام مبلغ 15000 دلار را مجددا پس از گذشت چهل سال از اولین کمک نقدی، برای توسعه مرکز اسلامی به واسطه خریداری زمین مجاور اختصاص داده است. این مرکز از سال 1989 به عنوان مکانی برای عبادت بوده است. در سال های دهه 1990 این مرکز پذیرای پناهندگان سومالیایی و کُرد بوده است تا زمانی که آنها نیز بتوانند فضاهایی را برای عبادت خود ایجاد نمایند. در سال 1995 این مرکز توانست زمینی را در شارلوت پایک برای راه اندازی مدرسه مذهبی خریداری نماید.

یوسف اسلام تصمیم خود برای بازگشت به صحنه موسیقی را در تلویزیون چنین اعلام کرد: “میخواهم مردم تصویری خیر خشن از یک مسلمان ببینند.”

“مسلمانان زیادی نزد من آمده اند، دستم را فشرده اند و از من تشکر کرده اند. من تصویری واقعی از یک مسلمان را نشان می دهم.”

کت استیونس خواننده پاپ راک بود که در اواخر دهه 70 میلادی در مسجدی در لندن دین اسلام را پذیرفت و نام خود را به یوسف اسلام تغییر داد. او یادآور صلح اسلام است و برای ترویج اسلام به عنوان دین رحمت و مهربانی، آلبوم خود را به عطر گل محمدی آغشته کرده است. وی از حامیان فتوای امام خمینی ره درباره سلمان رشدی است.

 

یوسف اسلام از اولین افرادی است که مبلغ هنگفتی را برای ساخت و ایجاد مرکز اسلامی نشویل هدیه کرده است. مرکز اسلامی نشویل در حال حاظر به مسلمان منطقه کمک می کند تا بر اسلام هراسی و مخالفت ها با اسلام فائق آیند.