ائتلاف به رهبری عربستان خواستار منابع برای گزارش انتقادی سازمان ملل شد

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان از سازمان ملل خواسته است جزئیات در مورد منابعی را که منجر به لیست سیاه آوردن این کشور به علت کشتار کودکان در یمن شد، آشکار کند و از کارشناسان سازمان ملل خواست به ریاض بیایند.

به گزارش رویترز این تقاضا در نامه ای از عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در تاریخ 8 ژوئن نوشته شده است.

سازمان ملل این ائتلاف را به لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان آورد اما بعد از مدت کوتاهی در پی اعتراض عربستان و برخی کشورهای مسلمان، این ائتلاف را از فهرست سیاه خارج کرد.

گزارش سازمان ملل بر موضوع کودکان و درگیری های نظامی، این ائتلاف را مسئول 60 درصد مرگ و جراحات کودکان در جنگ یمن در سال گذشته می دانست که منجر به مرگ 510 و زخمی شدن 667 نفر شد.

المعلمی افزود ائتلاف یک گزارش دقیق در مورد روش شناسی مورد استفاده در ایجاد این آمار، همچنین منابعی که به آنها اتکا شده است را خواستار است.

مقامات سازمان ملل گفتند فکر نمی کنند بتوان منابع مورد استفاده در این گزارش را فاش کنند. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل افزود: ما در حال بررسی هستیم و مشتاقیم بدانیم ائتلاف به رهبری عربستان چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می دهد.

ائتلاف به رهبری عربستان شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، قطر، مصر، اردن، مراکش، سنگال و سودان می شود.