آغاز هفدهمین “اجلاس سران عدم تعهد” موسوم به “نم” در کاراکاس

به گزارش ایسنا، اجلاس سران عدم تعهد در سه سطح کارشناسان ارشد، وزیران خارجه و سران کشورها برگزار می‌شود. هفدهمین اجلاس سران عدم تعهد از روز سه‌شنبه هفته جاری با نشست کارشناسان ارشد آغاز شده است و روز چهارشنبه نیز ادامه دارد. هم‌چنین نشست وزیران خارجه این اجلاس روزهای پنج‌شنبه و جمعه با سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس‌ دوره‌ای اجلاس برگزار می‌شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان به عنوان ریاست دوره‌ای این جنبش به زودی به منظور شرکت در این اجلاس و انتقال ریاست دوره‌ای به همتای ونزوئلایی خود به کاراکاس خواهد رفت. 

اجلاس سران عدم تعهد روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران رئیس دوره‌ای اجلاس عدم تعهد در بیش از 5 سال گذشته بوده است. ریاست دوره‌ای این جنبش 4 ساله است اما با توجه به مشکلاتی که رئیس دوره‌ای بعدی یعنی ونزوئلا برای در اختیار داشتن ریاست این جنبش داشته است با موافقت اعضا، ریاست آن برای بیش از یک سال برای ایران تمدید شد.

 رییس جمهوری ونزوئلا آغاز نشست “جنبش عدم تعهد” موسوم به “نم” در کاراکاس را به عنوان یک موفقیت مورد استقبال قرار داد و گفت: اقدامات و فشارهایی از سوی کشورهای خارجی برای برهم زدن این نشست صورت گرفت اما استارت این نشست زده شد.